NIEUWSGIERIG
met uw externe afdeling communicatie
Communicatiebureau toerisme en recreatie, zo wordt ons communicatiebureau ook wel getypeerd. Toerisme en recreatie is een van de gebieden waarin we opereren. Met onze achtergrond in de reisbranche, zowel toerisme als recreatie, passie voor schrijven en onze kennis van en ervaring met internet, is Customedia de ideale partner als ommunicatiebureau voor toerisme en recratie. Denk bijvoorbeeld aan contentmarketing of community management. U kunt uw afdeling communicatie uitbreiden met onze inzet!
Voorbeelden communicatiebureau toerisme en recreatie
Customedia werkte bijvoorbeeld voor Eurocamp aan de website en was betrokken bij het concept Eurocamp Enjoy. Voor E-camp was Customedia sparringpartner op gebied van positionering en branding.
In 2009 was Customedia als netwerk collega van Solution Trainingen betrokken bij de samenstelling van de cases voor de verkiezing van de zelfstandig reisadviseur van het jaar. Ook maakten we deel uit van de jury bij Reisrevue. In dezelfde samenstelling gaven we trainingen aan het reisbureau VvAA. We gaven Tennis Coaching Barcelona advies in de voorbereidingen van het realiseren van hun nieuwe droom.
En vandaag de dag zijn we sparringpartner voor sportivun, de organisatie van sportkampen voor kinderen.We stelden de website van Solution Trainingen samen evenals de website sportkampenvansportivun.nl. Daarnaast experimenteerde Customedia op internet met bijvoorbeeld reisblogs. Wij weten hoe affiliatemarketing werkt. Als merchant en als affiliate. Ook houden we ons dagelijks bezig met Google AdSense en Google Adwords. En we nemen uiteraard resultaten weer mee in webcontent voor zowel websites als social media.
Reisbranche en social media
Zowel online media als het gebruik ervan ontwikkelen zich snel. Contentmarketing is de next step maar social media met user generated content zijn nu trending. In september 2012 publiceerde Clipit, bureau voor online media monitoring, het onderzoek: "Reisbureaus online: ticket to success". In dit onderzoek wordt het aantal berichten over reisaanbieders alsmede het sentiment gemeten. Volgens de onderzoekers delen vakantiegangers hun geluk graag via social media. Clipit vertaalt het aantal berichten en het sentiment in een PR-waarde dat in twee maanden al snel in de tonnen loopt, op jaarbasis in miljoenen. Volgens Clipit valt er nog veel meer winst te boeken; de reiswereld loopt qua aantal berichten achter op andere branches. Het aantal berichten is bovendien in twee jaar tijd weinig toegenomen. Ook ziet Clipit een uitdaging in originaliteit van social campagnes.
Tijd voor de extensie communicatiebureau toerisme en recreatie!
U maakt uw keuzes en zet in op traditionele en nieuwe media en/of op bricks and bytes. Daar heeft u vast ook uw mensen voor. Maar soms heeft u gewoon extra resources nodig. Heeft uw organisatie raakvlakken met toerisme of recreatie, of zit u precies in het hart van de reisbranche en zoekt u een sparringpartner? Of zoekt u juist een mogelijkheid om uw communicatieafdeling (tijdelijk) uit te breiden? Stuur dan een e-mail naar: info@customedia.nl om nader kennis te maken. Wij werken graag aan opdrachten in offline en online communicatie en vormen zo de extensie van uw marcomafdeling!