>12,5 jaar continue communicatie en online projecten

Het Lokaal wordt iedere dag beter

De Nieuwe Stad heeft een eigen nieuwsbrief met nieuws over bewoners, bedrijven en organisaties. Customedia participeert in de redactie. Voor de rubriek “De Nieuwe Stad in ontwikkeling” gingen we op pad voor een interview en schreven we het volgende artikel.

Het Lokaal is nog maar 9 weken open en kende een uitstekende start. Je kunt wel 2,5 jaar broeden in de voorbereiding, toch wijst de praktijk pas echt uit waar je nog verder kunt verbeteren. Rinke van ’t Holt van Het Lokaal grijpt met zijn team iedere mogelijkheid aan om te leren van klanten en past de bedrijfsvoering hierop aan. Ook de funders van Het Lokaal vormen een bron van inspiratie en feedback.

De eerste indruk van het reilen en zeilen van Het Lokaal is goed, volgens Rinke. “De producten worden goed ontvangen maar we zien ook dat als we het assortiment iets bijstellen en ook nog eens goed naar de prijzen kijken, dat we beter aan de wensen van de klant tegemoet kunnen komen. Dat hebben we nu ook gedaan en onze klanten laten weten via Facebook en onze nieuwsbrief.”
Een nieuwe stap is de verbetering van de versbeleving:  “Er komt een koeltoonbank voor verse salades, vis en maaltijden. En we hebben een kok aangenomen die volgende maand begint. Zo kunnen we een bredere lunchkaart voeren en een betere service verlenen. Geheel volgens onze filosofie zal hij ook no-waste diners gaan bereiden met overgebleven producten uit de winkel en horeca. En we krijgen een ruimte koeling in de winkel!”
Het Lokaal trekt met de winkel met verse streekproducten en de horeca met lunches dagelijks zo’n 100 bezoekers naar De Nieuwe Stad. Daarnaast organiseert Het Lokaal vergaderingen en evenementen met diverse workshops. “Gisteren waren hier zo’n 500 gasten van de Rabobank die in de fabriekshal, bij Hoog Vuur en bij Het Lokaal allerlei workshops volgden. En komende week staan er weer borrels en vergaderingen met verse lunches gepland in ons kleine theater waar we voor maximaal 25 gasten een intieme en unieke zetting kunnen creëren.”
De focus ligt nu op het verder verbeteren van de horeca en winkel. “Met de feedback van onze klanten passen we het aanbod aan. Maar er is ook nog veel werk om meer consumenten te bereiken en te proberen de routines van het boodschappen doen te doorbreken. Zodat mensen niet alles als gewoonlijk bij hun supermarkt halen maar ook bewust naar ons toekomen voor lokale verse producten.”
De volgende stap voor Het Lokaal is het leveren aan huis en aan restaurants. We leveren nu al brood aan zo’n 10 restaurants en we willen deze dienstverlening uitbreiden. En dan willen we ook bij consumenten aan huis gaan leveren. Maar voorlopig concentreren we ons op onze winkel en horeca.”
Meer info over Het Lokaal: http://hetlokaal.nl/.
Inschrijven op de nieuwsbrief van De Nieuwe Stad kan op: http://www.denieuwestad.nl/